15. september 2011

Dukkeseng

For en stund siden fikk Tøffeliten en dukkevugge til babyen sin. Vuggen har tante Lutti hatt da hun var liten. Siden den var i furu, har mannen i huset nå malt den hvit, og jeg synes den ble direkte lekker!

Så da var det mitt bidrag til vuggen; nytt sengetøy. Jeg hadde egentlig tenkt å sy dynetrekk av det samme stoffet som jeg tidligere har brukt til sengetøy til Tøffeliten, men oppdaget at jeg ikke hadde nok igjen. Istedet ble det derfor ett yndig og søtt, rosa sengetøy, med blonder og blomster.

Jeg har nå lagt det på dukkevuggen, og er veldig spent på hva Tøffeliten sier når hun våkner i morgen, og ser at dukken har fått en ekte prinsesseseng!




 Sliter litt med riktig fargegjengivelse når jeg tar bilder på kvelden,
men det midterste bildet tror jeg er sånn noen lunde likt.

Synes sengetøyet ble veldig søtt, og tror nok at jeg må sy ett til, eller to...  
Men da i en størrelse som passer en ordentlig babyvugge, og ett i blått og ett i rosa,
slik at lillesøster eller lillebror kan få en skikkelig prinse- eller prinsesseseng når h*n kommer til verden om noen måneder!

I morgen er det helg, og det blir deilig! Her skal 2-års dagen til Tøffeliten feires!

Ønsker alle en riktig flott helg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...